Manualne odkształcenie powięzi – Terapia FDM

Powięź, czyli błona zbudowana z tkanki łącznej włóknistej zbitej często ulega uszkodzeniom na skutek np. skręcenia stawu skokowego lub przeciążenia mięśni podczas zbyt intensywnego treningu. Uszkodzenia polegają na zmianie kształtu w/w powięzi co może stanowić bezpośrednią przyczynę bólu i utratę funkcji. Dzięki metodzie FDM terapeuta manualnie doprowadza do odkształcenia powięzi, co prowadzi do zmniejszenia objawów bólowych, a to z kolei prowadzi do poprawy jej funkcji. Nie od dziś wiadomo jest, że powięź otacza każdy mięsień, natomiast metoda FDM zakłada, że powięź jako włókna kolagenowe tworzy między innymi: torebki stawowe, przegrody grup mięśniowych, ścięgna, rozcięgna i wiązadła. Dzięki sporej elastyczności powięź uczestniczy w procesie skurczu mięśnia przez co jest rozpatrywana jako łącznik między mięśniami, a kośćmi. W powięzi występuje stosunkowa duża ilość zakończeń nerwowych, a to w chwili zaburzenia jej struktury skutkuje dużą bolesnością. Dobór odpowiedniej techniki umożliwia szybkie zniesienie bólu, przywrócenie fizjologicznej ruchomości w stawach. Cały zabieg polega na przywróceniu powięzi jej naturalnej gładkości. Jeżeli jesteś zainteresowany terapią FDM w Rudzie Śląskiej to zapraszam!

Cena za wizytę: 180 zł

Potrzebujesz natychmiastowej

poprawy samopoczucia?

Pierwsza wizyta
Krok po kroku

REZERWACJA CZASU

Wizyta trwa około godziny. Podczas pierwszego spotkania ustalam przyczynę dolegliwości oraz plan terapii. Zabierz ze sobą aktualne wyniki badań / historię choroby.

PRZYGOTOWANIE

Przygotuj się do zabiegu. Wybierz strój niekrępujący ruchów, możesz również przebrać się na miejscu w strój sportowy.

REALIZACJA

Czekam na Ciebie o ustalonej godzinie. Powiadom mnie o ewentualnych problemach w dotarciu na miejsce.